JELENLÉT

Hívőknek és nem hívőknek

1. Bevezetés a jelenlét imájába -15 hetes 

2. Tudatos jelenlét a gyakorlatban - 8 hetes program


1. A jelenlét imája 

15 hetes bevezető kurzus indul Makón 2018. októberében

Vezeti: Baráti Eszter Kinga nővér

A csoport nyitott gyakorló katolikusok, más felekezetűek és egyházhoz nem tartozók számára is. A részvétel egyedüli feltétele egyelőzetes ismerkedő beszélgetés.

Jelentkezés: kinga@iskolanoverek.hu

vagy +36-30-8642 322

Isten léte nem attól függ, hogy mi hiszünk-e benne...

A szemlélődés előnye, hogy nem kellenek hozzá szavak. A tárgyak és a táj csöndje beléd áramlik, anélkül, hogy bármire is kényszerítene. /Aharon Appelfeld/

CSÖNDMEDITÁCIÓ-SZEMLÉLŐDÉS- MINDFULNESS

Különbözőek a remélt "eredmények" amikor az emberek ilyen típusú gyakorlatokat végeznek. Lehet a lényeglátás (megvilágosodás) elérése a cél, az Istennel való bensőséges egyesülés, a "szüntelen imádság" állapota vagy egyszerűen az, hogy kevesebb stresszel, derűsebben tudjuk élni hétköznapjainkat...

Tanúi lehetünk annak, hogy a világvallások évezredek óta meglévő tudására az orvostudomány is felfigyelt, és letisztulóban van egy olyan alapgyakorlat, amely az emberiség közös spirituális kincsének tekinthető.

A tudatos jelenlét gyakorlata attól válik imádsággá számomra, hogy ezt az időt felajánlom Istennek. Odaadom az időmet, anélkül, hogy pontosan tudnám, kinek, minek. Azzal a szándékkal imádkozom, hogy ezt nem valamilyen eredmény elérése érdekében teszem.

Gyakorlatok az Isten jelenlétében való életre

Mit értünk szemlélődő ima alatt? Lehet-e szavak és gondolatok nélkül Isten jelenlétében időzni? Van-e különbség a keresztény szemlélődés és a keleti meditációs gyakorlatok között?

Akkor javaslom neked ezt az imamódot, ha

- vágyódsz az Istennel való közvetlen, egyszerű, spontán kapcsolatra
- észreveszel egy ürességet, hiányt magadban az eddig megszokott lelki életedet illetően
- kész vagy csöndben elidőzni

Jálics Ferenc: Szemlélődő lelkigyakorlat c. könyvének megjelenése óta sokan végeztek és végeznek "szemlélődő lelkigyakorlatokat".

Ez a heti 1 órás bevezető kurzus kedvcsinálóként szolgál, hogy akinek nincs lehetősége egy hétre elvonulni, az is nyerjen egy ízelítőt, ami alapján eldöntheti, hogy neki való-e ez az imaforma.

A SZÍV lelkiségi Központ honlapján az alábbi ismertetők olvashatók erről az imamódról:

Jálics atya módszerével a kontemplatív ima minden gondolkodástól, képzelettől, az imában való beszélgetéstől, az érzelmekkel való foglalkozástól mentes: teljes kiüresedés minden aktív imamódtól. Jellegzetessége, hogy az imában a gondolkozás helyét az észlelés veszi át.

A meditációs imában azt gyakoroljuk, hogy elidőzünk annál, ami van. Aki meditál, nem gondolkozik a létén, nem töpreng a problémáinak megoldásán, hanem ítélet nélkül szemügyre veszi azokat. Isten van az imám központjában, ráfigyelve tanulom elfogadni, megengedni azt, ami van és azt, aki vagyok. Jézus nevének ismétlése megnyit, fogékonnyá tesz, összeköt mindenkivel. Imában az egy Isten, minden Létező Teremtője és Fenntartója járja át lelkemet, testemet.

Forrás: http://www.tahisziv.hu/eves-program

További ajánlat:

http://csaladok.schoenstatt.hu/Hetvege-a-tudatos-jelenlet-jegyeben.htmlItt kezdődhet a szöveged. Kattints ide, és kezdheted is az írást. Laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore.

2. Tudatos jelenlét a gyakorlatban - 8 hetes program 

Heti 1 órában találkozunk. John Teasdale, Mark Williams, Zindel Segal: Tudatos jelenlét a gyakorlatban c. könyve alapján haladunk.

Mindenkit várok, aki kész az önismereti munkára és aki vállalja, hogy a tréning ideje alatt hét napból hatszor legalább napi 30 perces gyakorlást végez otthon.

Jelentkezés: kinga@iskolanoverek.hu

vagy +36-30-8642 322

A csoport előre láthatóan 2019. januárjában indul.

Ingyenes, helyek betöltése jelentkezési sorrendben.

Létszám: 5-15 fő.

Csoport facilitátor: Baráti Eszter Kinga nővér

Nem vagyok mindfulness tréner. Mivel a könyv ajánlja támogató csoportok létrehozását, szívesen vállalom, hogy a csoport facilitátora leszek.

Mi is a mindfulness vagy tudatos jelenlét?

Néhány cikk róla:

https://30nap.cafeblog.hu/2016/06/02/kapcsold-ki-a-robotpilotat-mindfulness-6-lepesben/

kivonat a cikkből:

Pillanatfelvétel vagy robotpilóta

Miért jó a jelen pillanatban élni?

Annyira kitöltik a napjainkat, heteinket a célok és a megvalósítandó feladatok, hogy sokszor már nincs is időnk megállni és értékelni a jelen pillanatot. Valahogy egyre ritkábban önt el minket az az érzés, hogy most minden a helyén van és egyszerűen csak vagyunk.

Cselekvő üzemmód = robotpilóta működés

"A cselekvő üzemmódban az idő nagy részében mintha robotpilóta irányítaná a működésünket: a járás, evés, ivás, autóvezetés, de még a beszéd is alacsony tudatosság mellett szokott megtörténni. Amikor nem egyezik egymással az, ahol vagyunk, azzal, ahol lenni szeretnénk, automatikusan ez az üzemmód kapcsol be. Ilyenkor csak a célra koncentrálunk, és nemigen állunk meg, hogy észrevegyük mindazt a csodát, ami körülöttünk van." - John Teasdale - Mark Williams - Zindel Segal : Tudatos jelenlét a gyakorlatban

Pillanatfelvétel üzemmód

Tudatunk képes elmerülni a most varázsában is, értékelve és elfogadva ami körülöttünk van.

Mi lenne, ha lenne egy kapcsoló, amivel bármikor át tudnál váltani az üzemmódok között?

Van ilyen kapcsoló, ez a figyelmed. Ha tudatosan megfigyeled, hogy jelenleg melyik állásban van a kapcsolód, akkor te döntesz. Tetszésed szerint válthatsz át pillanatfelvétel, azaz most üzemmódba bármikor.

Más linkek:

https://nyitottakademia.hu/webshop/konyv/valogatott-irasok_tudatos-jelenlet-a-gyakorlatban-2962

http://mindfulnesstreningek.hu/

http://www.mentalfit.hu/mindfulness.html 

Letölthető hanganyagok a mindfulness gyakorlásához:

https://nyitottakademia.hu/mindfullness